"Po mnoha letech se Todd Hollenshead rozhodl opustit id Software a zaměřit se na své osobní zájmy," prohlásil ve vyjádření pro IGN Pete Hines z Bethesdy, "Ačkoliv Todd nebyl součástí vývojářského týmu, byl integrálním členem id Software po stránce obchodní a my mu do budoucna přejeme jen to nejlepší."
Nešlo by to říct lépe. Todd se k idSoftu přidal léta Páně 1996, krátce po vydání prvního Quakea. Byť Todd vizuálně působí jako kříženec mezi Carmackovým typickým programátorem a Pekelným andělem, Hollenshead ve skutečnosti předtím platil za normálního obchoďáka a účetního poradce, který pánům z idSoftu radil už před svým nástupem. Společnost si z něho nakonec vytvořila svého CEO (po roce 2009 i presidenta), Hollenshead následně zahodil sako, kravatu i krátký sestřih a v komunitě se i přes nulový vliv na nápady vývojářů proslavil svým metalovým účesem.
Veselých vzpomínek však bylo dost. Hollensheadův odchod přišel nedlouho poté, co se id Soft rozhodli překopat Doom 4 a poté, co byl údajně zrušen i Rage 2. Společnost vydává hrst titulů za dekádu o celkově ne zas tak špičkové kvalitě, pozici na trhu s licencemi enginů už dávno ztratila a pomalu nastal čas i k propouštění.
Zatímco před sedmnácti lety platili id Software za guru v technologickém vývoji i v prodejích, na konci Hollensheadova působení je firma jen odleskem svého někdejšího vlivu. I když stěží lze svalovat celou vývojářskou impotenci jen na prezidenta firmy a nechat stranou vývojáře samotné – tím více však zůstává velkou neznámou, kam se id Soft vlastně ubírá.
Máte-li palčivé nutkání se o Hollensheadovi dozvědět něco více, hrst archivních rozhovorů s ním můžete najít zde, zde nebo zde.