CD Projektu se daří nad očekávání a nechystá jen Cyberpunk 2077
zdroj: tisková zpráva

CD Projektu se daří nad očekávání a nechystá jen Cyberpunk 2077

11. 3. 2016 16:32 | Byznys | autor: Adam Homola |

Polský CD Projekt RED, respektive celá korporátní entita CD PROJEKT Group, zažila rekordní rok 2015. Že za to může vydání Zaklínač 3: Divoký hon je nad slunce jasné, ale CD Projektu se daří díky zaklínačské sérii dlouhodobě natolik, že studio překonalo cíle, které si před lety samo stanovilo. Se skvěle rozjetým byznysem a velkými zisky ze Zaklínače 3 i neustále expandujícího GOG.com se chce CD Projekt RED rozrůst nejen o nové týmy, ale také o nové hry.

Doposud jsme věděli snad jen to, že studio pracuje na sci-fi RPG Cyberpunk 2077. Jeho vývoj oznámili už v roce 2012, ale dřív jak v příštím roce se ho nedočkáme. CD PROJEKT Group ale vedle pochlubení se svými finančními výsledky vydali také jakýsi výhled na letošní rok a následujících pět let (2017 – 2021) a byť nejsou příliš konkrétní, můžeme z nich několik zajímavostí vyčíst.

Začněme ještě letošním rokem, na který mají vývojáři připravené vydání datadisku Krev a víno pro Zaklínače 3. Vedle toho plánují také „nový typ videoherního formátu,“ který studio prý doposud nedělalo. Bohužel, vzhledem ke konkurenci není v dokumentu příliš mnoho konkrétních zmínek a tak můžeme o novém herním formátu jen spekulovat. Dávala by smysl karetní hra Gwint? Teoreticky ano.

zdroj: Archiv

Zajímavěji ale logicky vypadají plány na roky 2017 – 2021. V nich bychom se měli dočkat vydání Cyberpunku 2077, ale také dalšího „AAA RPG titulu.“ K tomu ještě CD Projekt zmiňuje rozšíření klíčových značek dodatečným mediálním obsahem a produkty. Tím se může myslet již oznámený film Zaklínač, případně figurky či možná jiný merchandise. Studio se chce v následujících letech také výrazně rozšiřovat a to do té míry, kdy vzniknou čtyři individuální týmy. Přičemž dva z nich mají mít za úkol vývoj her „reprezentujících nové segmenty.“

Tedy opět jakási expanze mimo pro CD Projekt klasický žánr tradičních velkých RPG pro PC a konzole. S digitální distribucí GOG.com by se chtěl CD Projekt dostat ještě letos do stavu, kdy vyjde cizí AAA titul s plnou podporou GOG Galaxy. Chystá se také podpora pro jiné platební metody a cizí měny, stejně jako rozšíření programu Games in Development. Vývoj a další funkce klienta GOG Galaxy jsou pak samozřejmostí.

zdroj: Archiv

V letech 2017 – 2021 chce pak CD Projekt rozšířit počet cizích AAA titulů s plnou podporou GOG Galaxy a rozšiřovat lokalizace celého GOG do dalších jazyků. Jestli mezi nimi bude i čeština je zatím ve hvězdách, vývojáři v dokumentu žádné konkrétní jazyky nejmenovali. Z dalších střípků dokumentu můžeme jmenovat touhu CD Projektu zůstat samostatným a nezávislým studiem, držet se férového přístupu k hráčům i ke svým zaměstnancům a stále vyvíjet velké RPGčka.

V řeči čísel se CD PROJEKT Group podařilo jen v roce 2015 vydělat v přepočtu zhruba 90 milionů dolarů, zatímco příjmy dosáhly 200 milionů dolarů. Dalším hezkým číslem je pokoření hranice 20 milionů prodaných kusů všech tří Zaklínačů dohromady. Což je přesně o deset milionů kusů víc, než si korporace před několika lety vytyčila.

zdroj: Archiv

Stejně tak se jim podařilo vydělat o 68 procent víc peněz, než byl původní cíl a vyrůst na varšavské burze o 353 procent, jak oznámili na svém webu. CD PROJEKT Group je jednoduše polský příběh jako z pohádky a nic nenasvědčuje tomu, že by mělo studio v brzké době dojít k obratu.

Nejnovější články