2K zavřeli spolutvůrce BioShocku a SWAT 4, provoz australského studia byl příliš drahý
zdroj: tisková zpráva

2K zavřeli spolutvůrce BioShocku a SWAT 4, provoz australského studia byl příliš drahý

16. 4. 2015 12:39 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Poslední AAA mohykán v Austrálii padl. 2K Games kompletně zavírají svou australskou pobočku 2K Australia, jejímž posledním projektem byla Borderlands: The Pre-Sequel, ovšem podepsala se pod mnohem více tituly. Na rozpuštění studia se podepsalo hned několik faktorů a de facto žádný z nich nemá mnoho společného s kvalitami prozatím posledního přídavku do série Borderlands. Primárním viníkem je neutěšená ekonomická situace na australském herním trhu, což potvrzuje fakt, že 2K Australia bylo posledním opravdu velkým studiem, které u protinožců přežilo.

I oficiální vyjádření 2K Games mezi řádky konstatuje, že provoz studia v Austrálii byl prostě příliš drahý. „Můžeme potvrdit, že jsme začali s procesem uzavření studia 2K Australia. Příčinou je snaha o lepší management nákladů na vývoj a zároveň zlepšení pracovní dostupnosti našich týmů. Jsme vděční za cennou práci týmu na mnoha projektech a snažíme se najít pracovní možnosti pro ty, kteří byli uzavřením studia zasaženi.“

A zasaženi byli všichni, 2K prostě nechali všechna místa zaniknout a stahují se z Austrálie. Není divu, pro velké firmy tolik potřebné daňové pobídky v Austrálii pro hry prakticky neexistují a propad australského dolaru definitivně zasadil ránu do vazu úvahám o tom, zda se vyplatí držet zde opravdu velké studio. Navíc se podle zákulisních zpráv nepodařila ani snaha o revitalizaci 2K Australia pomocí nových pracovníků přesunem působiště z Canberry do Melbourne. Kvůli ní studio opustilo několik hlavních představitelů, což jen uspíšilo rozhodnutí o uzavření. V Austrálii tak zůstává jen velmi aktivní nezávislá vývojářská komunita a několik mobilních studií, ale pro AAA týmy je země momentálně finančně neperspektivní.

zdroj: Archiv

Ačkoliv v životopisu 2K Australia můžeme najít de facto jen Borderlands: The Pre-Sequel, historie studia a jeho práce je mnohem širší. Vzniklo v roce 2000 jako Irrational Canberra a pod hlavičkou Irrational Games se podepsali pod tvorbou her jako Freedom Force, SWAT 4 i všech tří dílů BioShocku. V roce 2010 se na rok spojili s 2K Marin, aby se následně obě studia zase rozdělila. Rozhodně tedy nešlo o nějaké elévy, ale zkušené vývojáře, kteří prošli prací na mnoha špičkových projektech.

Ačkoliv se nyní budou snažit najít uplatnění na australském trhu, v čemž se jim snaží pomoci i Asociace australských herních vývojářů (GDAA), právě fakt, že velká studia zde prakticky skončila situaci jednotlivých propuštěných pracovníků rozhodně neulehčuje. Část určitě dokáže vstřebat zmíněný nezávislý sektor, ale s koncem 2K Australia vidíme, alespoň na čas, konec Austrálie jako velkého hráče na vývojářském poli.

zdroj: YouTube

Nejnovější články